Tillbaka till föregående
Köp- och leveransvillkor
Orderbekräftelse
Efter att du registrerat dina uppgifter, godkänt villkoren och klickat på ”spara” så skickas en aktiveringskod per mail till din angivna e-postadress. Klicka på aktiveringslänken i mailet för att godkänna medlemskapet och aktivera ditt konto. När ditt konto är aktiverat så skickas ett ordererkännande till din e-postadress.
Leveranstid
Du kan börja använda dig av ActiveDog.se’s tjänster omedelbart efter att du har bekräftat ditt medlemskap genom att klicka på länken i bekräftelsemailet enligt ovan.
Leveranstiden av stegräknaren är normalt några dagar efter att du gjort din beställning. Skulle stegräknaren tillfälligt vara slut i lager kan leveranstiden vara längre, då får du meddelande om det per mail. Detta gäller även om en alternativ modell av stegräknare erbjuds.
Frakt och moms ingår
Alla kostnader är inkluderade. Moms, frakt och faktureringsavgift ingår – inga extra kostnader tillkommer.
Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det.
Betalning
Faktura skickas per mail till din e-postadress. Betalningstid är 10 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag. Betalning ska ske till angivet bankgironummer. Ange fakturanummer vid betalning.
Försenad betalning
Vid försenad betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.
Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt. Du måste meddela ActiveDog.se detta före retur senast 14 dagar efter att du har mottagit varorna. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i originalförpackning. Returnera varorna tillsammans med en kopia av fakturan och ange returorsak ”ångerrätt". Du får själv betala returfrakten. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller felaktig vid leveransen så ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Kontakta ActiveDog.se senast inom 14 dagar efter att du mottagit din leverans. Returnera den felaktiga varan tillsammans med en kopia av fakturan och ange returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.